Ontmoet de fietsers

Joop, Maurits en Louis zijn medewerkers bij Capriole Coffee Service. Een familiebedrijf dat koffie op het werk levert. En als medewerker bij Capriole, klinkt zo’n uitdagende ‘sprong’ niet gek in de oren.

Hoewel ruim 300 kilometer fietsen in één dag voor het goede doel natuurlijk wel een hele bijzondere uitdaging is. 300 kilometer staat gelijk aan: van Heerenveen naar Maastricht, van Den Haag naar de Franse Ardennen en van Utrecht naar Bremen. Met andere woorden: ruim 12 uur lang zitten de mannen op de fiets. En deze sportieve mannen stellen zichzelf hieronder aan je voor.

• Capriole Cycles Joop

Joop Buker

Joop is in 2010 begonnen met de sportieve manier van fietsen. Hij vindt het heerlijk om zichzelf telkens weer sportief uit te dagen of om – met een groep – lekker te fietsen voor de ontspanning. Mooi dat je er zowel mentaal als fysiek fitter van wordt.

Hij heeft ook al zware fietsevenementen mogen doen in Italië en Frankrijk met charitatief doel. Nu gaat hij de uitdaging aan voor Stichting Paspoort. “Voor ons is het gewoon om alles te hebben wat nodig is voor een menswaardig bestaan. Meedoen aan dit event maakt je hier bewust van en geeft een groep mensen de mogelijkheid een mooier bestaan op te bouwen”

• Maurits Glasbergen

Op zijn 21e kocht Maurits een mountainbike, negen jaar later is hij verknocht geraakt aan het racefietsen tijdens een rondtrekkende kampeervakantie door de Alpenlanden. Het gevoel van vrijheid en avontuur is voor Maurits leidend. Hij zegt zelfs een leuker mens te zijn als hij heeft gefietst. Maurits heeft velen memorabele tochten gefietst, maar nog niet eerder voor het goede doel.

“In de kern ga ik deze uitdaging aan uit dankbaarheid. Wij hebben een goed leven hier en dat is zeker niet overal zo vanzelfsprekend. Stichting PASpoort is kleinschalig en kan juist daarom onze support goed gebruiken. Dit fietsproject is een flinke uitdaging maar ook eenvoudig. Heel lang in het zadel zitten om genoeg geld voor de stichting op te halen waarmee een beter toekomstperspectief voor vrouwen en kinderen in India mogelijk wordt gemaakt. Daar zet ik mij met enthousiasme voor in!”

• Louis ten Hoeve

In 2011 is Louis door Joop uitgedaagd om mee te doen aan Ride4Kids: 3 dagen lang 125 km per dag fietsen in de Pyreneeën voor het goede doel. Daar heeft hij zijn steentje aan mogen bijdragen in 2012, 2014 en 2015: een fantastisch evenement met veel saamhorigheid en sportiviteit.

Sindsdien is hij verknocht geraakt aan het fietsen. Lekker in de buitenlucht, nieuwe routes ontdekken en ook nog eens fit bezig zijn. “Fietsen voor Stichting Paspoort vind ik een fantastisch nieuwe uitdaging om binnen ons familiebedrijf bij te kunnen dragen aan een beter leven voor vrouwen en kinderen in India. Geld inzamelen waarvan je zeker weet dat het goed terecht komt, gecombineerd met deze sportieve uitdaging: wat wil je nog meer?”

“Dit fietsproject is een flinke uitdaging maar ook eenvoudig. Heel lang in het zadel zitten om genoeg geld voor de stichting op te halen waarmee een beter toekomstperspectief voor vrouwen en kinderen in India mogelijk wordt gemaakt. Daar zet ik mij met enthousiasme voor in!”

— Maurits Glasbergen