Sponsor een kind

Er zijn diverse manieren om een bijdragen te leveren aan de vrouwen en kinderen in nood. Wil je nog meer betekenen voor de kinderen in Goa, dan kun je ervoor kiezen om een kind te sponsoren.

Dat wil zeggen dat je er persoonlijk voor zorgt dat een kind door jouw donatie naar school kan en daardoor een toekomst heeft. De school/opleiding duurt natuurlijk langer dan één of twee jaar. Daarom is het goed om te beseffen dat het sponsoren van een kind voor een langere tijd is. Wij - en jij waarschijnlijk ook - kunnen het niet over ons hart verkrijgen om een kind te moeten teleurstellen dat ze moeten stoppen met hun educatie.

Het leuke van het sponsoren van een kind, naast het feit dat je zorgt voor hun toekomst? Je ontvangt updates over het kind dat je support! Zo krijg je foto’s, filmpjes of schoolrapporten om een beeld te vormen bij het kind dat je steunt.

En wist je dat de periodieke gift fiscaal aftrekbaar is? Lees onder de foto meer hierover.

Wil je niet een kind sponsoren maar wel bijdragen? Doneer dan via een eenmalige of meerdere gift(en). Ook daar kunnen we ook veel mee doen.

Een periodieke gift is volgens de Belastingdienst als je aan deze voorwaarden voldoet:

• Het een gift is aan een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling), zoals Stichting PASpoort dat is;

• Stichting Paspoort levert geen tegenprestatie voor de schenking;

• Je schenkt jaarlijks hetzelfde bedrag aan Stichting PASpoort. Je mag zelf weten of je de jaarlijkse gift in één keer of in meer keren betaalt.

• Je betaalt het bedrag (minimaal) 5 jaar achter elkaar;

• Je hebt vastgelegd wanneer jouw jaarlijkse gift stopt;

• Je kunt aantonen dat de schenking is gedaan met schriftelijke stukken zoals bankafschriften of kwitanties;

• De periodieke gift is vastgelegd in een overeenkomst.

Hoe regel je een periodieke schenking?

1.    Download de overeenkomst Periodieke schenking in geld;

2.   Download de betalingsvolmacht Periodieke schenking in geld;

3.   Vul de formulieren in, dit kan digitaal of in print;

4.   Stuur de ingevulde formulieren op naar ons per mail of per post. Ons mailadres is info@stichtingpaspoort.nl en ons postadres is
Stichting Paspoort, t.a.v. Donateursservice, Walplein 10A, 4524CJ Sluis.

Wij vullen de documenten aan en jij ontvangt een volledig ingevuld exemplaar van ons terug. Je maakt zelf (jaarlijks) het bedrag aan ons over, tenzij je kiest voor een automatische incasso.